Wednesday, January 14, 2009

LEBUHRAYA DUKE

Aku selalu tertanya, tak ada jalan pintas lain kah selain melalui MRR2? Selain pengguna ramai, kalau nasib tak baik, akan tersekat pada kesesakan lalulintas akibat kenderaan rosak, atau kemalangan.

Mungkin sebab itu, terwujudlah lebuhraya Duke. Aku tak pasti ianya dari mana ke mana, tapi yg aku tahu, ianya bermula atau berakhir selepas Batu Caves atau sebelum Batu Caves.

Memandangkan Lebuhraya Duke tidak beroperasi sepenuhnya, hanya di buka kepada beberapa laluan yg termasuk kawasan tempat tinggal aku, lalu dengan senang hati aku menggunakan laluan itu. Dari rumah sejauh 0.4km aku dah masuk ke highway itu. Dan jugak, sangat gembira sebab tol tak perlu di bayar lagi. Kalau dah dikenakan, agaknya berapa ya!

Kegembiraan aku jelas bila laluan itu tak banyak kereta. Jadi walaupun menggunakan lane tengah, kamu masih lagi boleh speeding tak hengat. Syoknya. Tapi mungkin tak lama. Lepas kena bayar tol..emm...adakah aku akan kembali menggunakan MRR2?

Alangkah bahagia sekiranya highway itu sampai ke Sri Damansara.

5 comments:

Aidahs said...

aku pk kan ianya lebuhraya DUKA.. rupa duke.. ekeekee

noks.. abe sham mung enseng... ekekkekkeeee

Anonymous said...

Selamat tinggal highway... Hehehe

Aku kembali menggunakan jalan Persekutuan selepas ini :P

Isis said...

Aidah..
Thanks for the idea..akan ku karang sesuatu menjadi tajuk LEBUHRAYA DUKA..hahahah..
ehem..ko jgn la puji2 dia..perasan beliau nnti..

zeno,
Jalan Persekutuan jugak adalah jalan...ekekeke..

Anonymous said...

sis...
saya doa keta isis kena spot..
dapat free rm200 tu..
tapi masa awak tampal tu senget la stickernya...
coba cek!!!

Isis said...

Senget ke?
Ekekekeke...
Bukannyer nak tolong betulkan cik anon ni..apa la..