Tuesday, February 03, 2009

PULANG KE KG MENYAMBUT TAHUN BARU CINA

Cuti yang panjang aku isikan dengan pulang ke kg. Aku tidak berseorangan. Berteman. Memandu berjam2 lamanya bersama teman yg senget seronok juga. Tapi yg agak kemalasan bila time teman itu memandu, beliau mahu makan nangka. Terpaksa aku buang bijik nangka sebelum beri pada teman. Tapi time aku memandu, disuapkan kepada aku ns goreng buatan sendiri. Tak sangka sedap nasi goreng pucat aku tu. 



Dan lebih tak sangka, aku memandu lama jugak sebelum hand over kepada si teman itu. Tapi tak mengapa, aku suka memandu. Jalan pulang mcm biasa agak sesak di Bentong dan Raub serta beberapa tempat yg kurang diingati dah...

Di Raub, kami dapat goodie bag dari JKJR. Ku sangka kami kena tahan sebab speeding. Rupanya kami antara yg bertuah. Isinya, limau mandarin, gula2, sticker doa kenderaan(si teman beritahu kalau letak sticker ni jangan nak maen dalam kereta lak..hahahah), sticker JKJR, brochure dan air mineral. 

Oh ya, di Karak, kami bertembung dengan konvoi volkwagon. Tatau la mereka mahu ke mana. Tapi mungkin membawa misi SELAMATKAN GAZA seperti yg tertampal pada kereta mereka.

Rasa tak puas berada di kg. Tapi takpe, nnti kalau ada cuti lagi, aku akan pulang ke kg halaman lagi. 



6 comments:

Lady Caca said...

JKJR. Ape tu.

Isis said...

Jabatan Keselamatan Jalan Raya. Ala, mereka2 yg bertanggungjawab mengenai pemakaian tali pinggan di belakang tu. Dan segala iklan2 keselamatan jalan raya kat tv..

LeLy said...

adakah same ngan JPJ...?
beshnye balik kg....dpt mkn besh2....alahai anak omak...

Isis said...

Tak sama..JPJ utk urusan undang2, JKJR jabatan yg mengkaji sistem keselamatan jalan raya dan yg berkaitan..ekekeke...

Anonymous said...

hehehe..
tergelak anon baca..tak perasan lak dia dah up kat blog dia...tapi pengalaman sangat manis bersama tersayang pergi ke kelantan(ada masa demo ajaklah lagi deh hehehe)memandu berjam-jam tapi langsung tak penat,banyak tempat dia bawak termasuk tok bali..indah sungguh kawasan tu..3 hari lamanya..

thanks dear !!

Isis said...

Malas ajak dah..
org kat umah pun tak senang..
dah tu siap buat muka sedih..tak tahan bai..