Thursday, December 18, 2008

HEARTY PAWS

Dalam entry sebelum ni aku ada cerita pasal sebuah cerita yg aku tengok lepas balik dari jumpa cik anon. Tajuk dia ni aku google..aku tatau pun apa tajuk dia masa menonton. Nasib baik bila aku google nama Maeum, kuar gamba So-i dengan anjingnya tu.

Cerita ini berkenaan dengan 2 beradik bernama Chan(abang) dan So-i(adik perempuan). Mereka ditinggalkan ibu, so dorg stay la dua beradik.

Aku tengok pun dah tertinggal banyak scene juga, bila aku google, baru aku tahu yg anjing tu, Maeum namanya dicuri abangnya utk bday adiknya(di akhir cerita abang dia mengaku).

Masa aku tgk cerita ni, aku memang nangis gila. Memula aku ingat Maeum yg akan mati sebab dia terjatuh dlm air masa musim sejuk, tapi rupanya So-i yg mati sebab selaput nipis ais tu pecah dan dia jatuh ke dalam air.

Sejak dari hari tu Chan benci tengok Maeum. Maeum terpaksa tdo kat luar masa salji turun, kena sepak. Kesian anjing tu. Tahu je la mata anjing ni boleh buat org rasa kesian dekat dia.

Yang lebih menyayat hati, Chan ke Bushan cari ibu dia, dia nak bitau yg So-i dah mati. Chan tinggalkan Maeum. Tapi Maeum follow dia jugak. Masa Chan naik tren, Maeum cuba follow train tu. Terpaksa berhenti beberapa kali utk makan dan minum.. Akhirnya dia sampai ke Bushan.

Masalah seterusnya ialah bila Maeum tatau di mana Chan. Akhirnya dia ternampak Chan dari jauh dekat locker penyimpanan barang. Rupanya Chan letak beg adik dia dengan lampu picit supaya adik dia yg dah takder tu tak rasa takut sgt. Maeum tak sempat jumpa Chan, tapi Maeum pun tunggu depan locker tu. Ala syiannya dia.

Chan pulak masa tu duk kat umah yg menggunakan kanak2 sebagai peminta sedekah. Kira sindikit (betui ka eja ni cik Bedah?) peminta sedekah yg menggunakan kanak2. Maeum yg akhirnya berjaya jumpa Chan, duk follow je Chan. Tapi bila Chan melawan ketua sindikit tu, Maeum kena pukul dan paling teruk kena belasah oleh anjing ketua sindikit tu. Pastu kena buang dekat tong sampah. Chan sangka anjing dia dah mati. Tapi liat jugak Maeum nak mati.

Yang paling sedih, bila Maeum mula mengalami masalah mata. Dia jadi rabun. Ada katarak kata doktor. Bila Chan demam, dia pergi curik roti utk makan bersama. Yang lagi sedih jugak bila ketua sindikit tu cuba bunuh Chan dengan cubaan melemaskan dia dalam tangki akuarium. Tapi Maeum cuba halang. Maeum tarik paip yg isi air dalam tangki tu. Tapi ketua sindikit tu pukul Maeum..

Di akhir cerita, Maeum akhirnya mati. Uwaaaaaaaa...sedih weh..sedihhhh... esoknya aku bangun mata aku bengkak gila..

5 comments:

Aidahs said...

abih dia dpt jumpa mak dia dak? huhuhuhu

Anonymous said...

anon tak caya pulok si isis boley nanges..ekeke...muka pecah rumah boleh sedey ke kuang3x

Isis said...

Aidah,
Masa Chan g Bushan..memang dia dpt jumpa mak dia. Tapi dia tak sempat bitau mak dia yg So-i dah mati. Mak dia tinggalkan duit dan bitau dia yg dia nak g Amerika. Memang haramjad betul mak dia..
Tapi bila mak dia dpt tahu So-i mati, baru mak dia balik kg..

Anon,
Mat rock cam Awie pun boleh nangis, inikan pulak saya yg muka mcm pecah rumah..hoh!

Lady Caca said...

Isis. Joyah tag kau. Nanti kau tag aku tau. Buat ke idak tatau ler tapi. hihi.

Isis said...

Akakakaka...ok..nnti aku buat...tapi kena buat la..agegege..