Monday, December 15, 2008

LOS dan FAUN


Memandangkan aku dah pun menonton movie ini, meh aku kongsikan pengalaman, perasaan serta pendapat aku mengenai movie ini.
  • Filem ini sangat menarik. Main plot dia sangat simple, cari jam yg hilang. Walaupun predictable who stole the watch, tapi perjalanan ceritanya sangat menarik. Lain dari filem Malaysia yg lain. Syabas Chief Kodoks.
  • Taruhan Adlin Aman Ramlie sebagai teraju utama amat sesuai. Watak dia yg serius, di mana dalam keseriusan pun boleh mengeluarkan perkataan2 kelakar juga.
  • Hans Isaac biasa sahaja lakonan dan wataknya. Tapi penyeri jugak.
  • Khir Khalid punya dialog memang lawak.
  • Skrip yg sangat sempoi dan sesuai dgn keadaan malaysia hari ni. Jadi tak la nampak pentipu sangat movie ni.
  • Overall, cerita ni lebih bagus dari cerita2 Afdlin Shauki yg lain. I strongly recommend all of you to watch this movie.

"Abg tengok la dulu..saya nak mandi hadas besar dulu"

4 comments:

Aina@Azila said...

Eee..die dah tengok, akak baru nak pi tengok esok. I love Hans Isaac, tak kira apa gosip pasal dia, tetap suka hihihi...

p/s:Sorry darling, akak baru jumpa semula ur blog ni. Tukar address tak habaq kat orang. pas tu akak klik yg kat atas tu, need permission. baru tadi clik yg bawah, baru keluaq huhuhuhu. ok i'll khatam this blog okey. Miss u.

Isis said...

Hehehe...
Tapi watak Hans dalam Los dan Faun tak menarik sangat...

Miss u tooo..

Aleeza Zaily said...

AWAT PI TGK TAK AJAK AKU, BIS TU AKU NAK PI TGK DGN SAPA?

Isis said...

Besaqnya tulisan diaaaaaaaaa...
ekekeke...
Ajak ________ (sila isi mereka yg berkenaan..ekekekek)